Bolja ishrana - Bolji osećaj!

U današnje vreme, kada su svi opsednuti poslom i opterećeni  brojnim obavezama, jako je teško pronaći balans i živeti kvalitetno. Zaboravljamo ono što je važno, često preskačemo stvari koje hrane naše telo pod izgovorom da nemamo vremena. 

Hajde da probamo to da promenimo!

Dajemo ti 10  korisnih saveta kako da  investiraš  u svoje telo i  svoj duh. Prati korake i  oseti razliku! Srećno!

1. Nikad ne preskači doručak.

Ovo je najvažniji obrok u toku dana i on ti daje energiju da obavljaš sve dnevne obaveze. Dobro proceni koliko te posla očekuje tokom dana i unesi dovoljno ugljenih hidrata.

2. Šetaj redovno.

Nije važno koliko ćeš preći kilometara, ali je važno da svaki dan imaš barem malo fizičke aktivnosti. Ovako si aktivna, ali se ujedno i opuštaš i relaksiraš. 

3. Unosi dovoljno tečnosti.

Nosi uvek flašicu vode sa sobom. Čak i kada te ne napadne žeđ, svejedno popij malo vode, jer na ovaj način podstičeš varenje, čistiš organizam i neguješ kožu. Želiš da blistaš? Onda poslušaj ovaj savet.

4. Veruj svom organizmu i udovolji mu.

Kada imaš želju za jačom i začinjenom hranom, ili „junk food-om“, slobodno je konzumiraj. Jednom nedeljno je sasvim u redu da poklekneš pred izazovom.  Nije dobro preterivati, ali ne treba ni uvoditi restrikcije, jer to loše utiče na raspoloženje, pa samim tim i na organizam. 

5. Spavaj redovno i dovoljno.

Odraslom čoveku je potrebno minimum 6 sati sna, a onima koji su još uvek u razvoju, oko 8-10 sati. Kada je organizam umoran, sve su prilike da ćeš posegnuti za “junk-food-om” kako bi nadomestio privremeni nedostatak energije, a to je potpuno pogrešno. Bolje je da pojedeš hranu bogatu raznim nutrijentima, poput žitarica ili orašastih plodova.  

6. Ubaci neku fizičku aktivnost

Bilo da je u pitanju spremanje ručka, kućni poslovi, šetanje kućnog ljubimca, druženje sa decom ili sređivanje garderobera – sve ovo možeš učiniti zanimljivijim ako ubaciš malo istezanja, čučnjeva ili pak dizanja tegova (dete, gomila stvari koje više ne nosiš ;-) )

Par korisnih saveta pogledaj u delu „10 minuta brze rekreacije“

7. Jedi ono što ti prija.  

 Svaki organizam je različit, pa tako ima i različite potrebe. Proceni šta ti prija, a šta ne i drži se toga. Ovo će ti pomoći da se otarasiš problema kao što su manjak energije, nadutost ili težina u stomaku. Slušaj svoje telo da bi ono slušalo tebe! 

8. Manje jedi napolju, više spremaj obroke kod kuće.

Kada spremaš svoje obroke, bolje ćeš odmeriti koliko ti je zaista potrebno i nećeš se prejesti. Brzo i lako možeš da napraviš razne zdrave recepte, a usput i da    se dobro zabaviš praveći svoje kombinacije i miksujući različite ukuse. Upali omiljenu muziku i neka priprema prati tvoj ritam!  

9. Probaj neku vrstu detoksikacije

Detoksikacija je proces, ne ad hoc aktivnost, ali je najbolja kada se sprovodi na umeren način. Odaberi adekvatnu ishranu – bez veštačkih dodataka i ugljenih hidrata,  treniraj, a uz to probaj i meditaciju jer pomaže i za telo i za um, što više boravi na čistom vazduhu (po mogućstvu planinskom) i unosi dovoljno tečnosti jer hidratacija je izuzetno važna.  

10. Druži se i zabavljaj!

Ovo je jedan od ključnih saveta da bismo se dobro osećali. Treba da se socijalizujemo što više, da ne tražimo izgovore i uvek popijemo tu kafu sa prijateljima, odemo na večeru ili u noćni provod. Muzika i dobra zabava, kao i priča sa prijateljima pozitivno utiču na relaksaciju i blagostanje organizma.

Zato uvek budi FUN!