10 minuta do zdravog tela!

Stalno iznalaziš nove kreativne izgovore kako bi izbegla/o vežbanje? Zatrpavaju te sa svih strana naredbama da naporno vežbaš – od socijalnih mreža, preko bilborda na ulicama do dnevnih novina? Možda je dovoljno samo da vežbanje ne smatraš obavezom i da ga nazoveš nekim drugim imenom. I kao najvažnije, da se ne opterećuješ! Zato smo u moru raznoraznih saveta, pronašli one koji najviše mogu da ti koriste ukoliko nisi neki aktivan tip. Dovoljno ti je samo 10 minuta dok obavljaš svakodnevne aktivnosti i, uz kvalitetnu ishranu, osećaćeš se mnogo bolje!

 

Kod kuće

1. Kad izlaziš u jutarnju kupovinu, šetaj brzim korakom.

2. Probaj da radiš skok sa odrazom 5 minuta svaki dan.

3. Kuvaš nešto? Pokušaj da radiš stojeće sklekove – ispruži ruke i osloni se na kuhinjsku radnu površinu pod uglom od 30 stepeni.

4. Posle večere, izađi do prodavnice ili samo par puta siđi i popni se uz stepenice.

5. Pre nego što se spremiš za spavanje uradi nekoliko dizanja tegova (ako nemaš tegiće, možeš da koristiš i dve flaše od litar napunjene vodom).

 

Na poslu

1. Ako možeš hodaj do posla. Ukoliko ti je daleko, hodaj bar jednu autobusku stanicu.

2. Hodaj do restorana, ukoliko jedeš napolju na pauzi.

3. Šetaj po kancelariji ili u hodniku 5 minuta.

4. Penji se uz stepenice, ne koristi lift!

5. Ako ideš na neki sastanak, iskoristi priliku za malo šetnje i prošetaj do mesta gde treba da se održi.

 

Na putovanju

1. Ponesi DVD sa omiljenim vežbama i odvežbaj 5 minuta u hotelskoj sobi.

2. Ako putuješ kolima, stani na svakih sat vremena da se istegneš i da brzo prohodaš nekoliko minuta.

3. Kada čekaš na aerodromu, trudi se da što više šetaš. Ovo je barem zanimljivo – obiđi prodavnice i dobro se zabavi usput!

4. Kada se penješ u sobu, koristi stepenice (trudi se da rezervišeš sobu na što višem spratu).

5. Ako si sam/a u liftu, radi čučnjeve dok ne dođeš do sobe.

 

Dok čekaš nešto/nekoga

1. Ukoliko čekaš dete da završi sa časovima/treningom ili jednostavno čekaš nekoga, probaj da brzim korakom prošetaš nekoliko puta oko bloka.

2. Ako čekaš na lekarski pregled, prošetaj oko zgrade ili se nekoliko puta popni i siđi niz stepenice.

3. Ako šetaš psa i čekaš dok se igra sa drugim psima, probaj da brzim korakom praviš krugove po parku.

4. Steži i opuštaj stomačne mišiće dok čekaš u redu u banci/pošti/opštini.

5. Uvek dođi malo ranije da bi mogla da iskoristiš tih par extra minuta za brzu šetnju.

 

Dok gledaš TV

1. Zaboravi na daljinski i uvek ustani da bi promenio/la kanal.

2. Igraj kao da si opet u tinejdž fazi! Samo pusti omiljenu muziku i đuskaj – ovo je ne samo dobra vežba, već je super zabavno!

3. Trči u mestu za vreme reklama. Ovo sagoreva mnogo kalorija, a ionako ne gledaš film!

4. Radi čučnjeve ispred televizora.

5. Diži tegiće dok gledaš omiljeni šou o kuvanju.